יום שני, 11 באוקטובר 2010

דירת חדר בשוודיה.


כמה שהם לבנים, הבתים השוודיים האלה. לבנים ואווריריים ומרוהטים בחסכנות. ותמיד כל כך יפים וקלים לעיצוב. אי אפשר שלא להתאהב בהם. יש להם רק חיסרון אחד: יש יותר מדי מהם. היכנסו לכל אתר עיצוב, מגזין או בלוג שוודי ותראו דופליקטים צחורים של אותו רעיון. ועוד דופליקטים. ועוד. והמחשבה על מדינה שבה מיליוני בתים זהים זה לזה כמעט לחלוטין, קצת מדכדכת אותי. 

אבל במקרה של הדירה שבתמונות, הלובן משחק תפקיד חשוב: שטחה של הדירה הוא 39 מ"ר בלבד והמעטפת הפנימית הלבנה (תקרה-קירות-רצפה) מגדילה אותה ויזואלית. בדירה יש חדר יחיד, שמשמש למגורים ולשינה. יש גם מסדרון, שנוצל לבניית שטחי איחסון נסתרים (ולבנים). והיא ממוקמת בבנין מהודר בן 105 שנים, באחת מערי שוודיה.

הצילומים באדיבות אתר digsdigs .






























5 תגובות:

  1. כל כך יפה מה שאפשר לעשות מבית קטן, בתנאי שיש את הטעם הטוב! מקסים. חוץ מזה נדמה לי שגם צרפת השתתפה שם,לא רק שוודיה.

    השבמחק
  2. צרפת???

    למה את מתכוונת?

    השבמחק
  3. הי-לאריחים במטבח, לכסא הגלידה, לספות המעוגלות.יש קצת השפעה.

    השבמחק
  4. שוב תודה לך שילה.
    אני יודעת שהרבה אנשים אוהבים את הסגנון הנקי הזה, אבל הוא ממש לא מדבר אלי. יותר מדי מעוצב... יותר מדי נקי... יותר מדי סטרילי...
    לא הייתי יכולה לחיות עם כל כך הרבה לבן מסביבי.
    אבל כמובן - הכול עניין של טעם. מזל שלא כולנו אותו דבר.

    השבמחק
  5. אנונימית יקרה:

    את צודקת. זה בהחלט עניין של טעם וסגנון. אני מקפידה להציג בבלוג עיצובים בסגנונות שונים. וברור שלא כולם מתאימים לכולן.
    ולפעמים, אפשר לקבל השראה גם מסגנון עיצוב שלא מתאים לנו.

    השבמחק