יום שני, 23 בינואר 2012

מלון Hix Island House באי ויאקז.


הטבע היווה מאז ומתמיד מקור השראה לאדריכל הקנדי ג'ון היקס. לפני עשרים ושש שנים לערך, הוא הגיע עם אשתו לאי הפורטוריקני הזעיר ויאקז למטרת נופש. הם התאהבו במקום הפשוט, שתושביו ונופיו טרם הושחתו בידי יזמי תיירות חמדנים ובנו לעצמם בית נופש מודרני מבטון. לפני שנים אחדות, הם הוסיפו לו עוד שלושה מבני בטון גיאומטריים, בעיצובו של היקס והפכו אותו למלון היפ בשם Hix Island House.  

"אורחי המלון שואלים אותי לעיתים קרובות, מדוע המלון נראה כמו שהוא נראה", מסביר ג'ון היקס את משנתו העיצובית. "בעיניי, הדברים שהטבע יוצר מרתקים ויפים בהרבה מהדברים שיוצרו בידי האדם. אני תמיד מנסה להתאים את הבניינים שלי לטבע. אני מנסה להבין מהם הכוחות שגרמו ליצירי הטבע האלה להיות מה שהם. האי הזה זרוע בסלעי גרניט אפורים, שנוצרו בתקופה קדמונית והאיכויות הפיסוליות שלהם מדהימות. הסלעים האלה משתלבים בהרמוניה עם הנוף שסביבם. הם מפתיעים מאד, כשנתקלים בהם. הם לא צועקים. נראה לי הגיוני מאד, שגם מבני המלון ייראו כפסלים נחבאים בנוף".  

ארבעת הבניינים שמרכיבים את המלון הם מבנים ירוקים וחוסכי אנרגיה וכבר הוכיחו את עמידותם בפני סופות ההוריקאן, שפקדו את האי. חדרי האורחים עוצבו בפשטות מוחלטת. "אנשים מגיעים לכאן, כדי לברוח מסביבת מגוריהם העירונית", אומר היקס. "סביבה של ניגודים היא לדעתי, המקור לתחושת הנופש. אני מקפיד לבנות בניינים פשוטים, לא תובעניים שיאפשרו פרשנות והשראה אישית". 


































  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה