יום שבת, 11 באוקטובר 2014

חנות ברשת: dubrovskaya.


למריה דוברובסקאיה יש עיניים מלוכסנות וסיפור חיים עתיר הרפתקאות. היא נולדה וגדלה בסיביר, כבת לעם היקוטי. בני משפחתה היו אמנים וגם בה קינן הדחף היצירתי עוד מילדותה. בגיל עשרים ושבע, היא נטשה את הערבות המושלגות ועברה ללמוד צילום בסנט-פטרסבורג, אך תאוות הנדודים אחזה בה והיא יצאה למסע בן ארבע שנים במדינות המזרח הרחוק, הכירה בגואה את בן זוגה והם השתקעו באי פיליפיני נידח וגרים בו עד היום, בין טיול אקזוטי אחד למשנהו. 

בין לבין, מריה הקימה חנות וירטואלית על שמה למכירת בובות נייר בהרכבה עצמית. יצירי הנייר שלה מעוצבים בפשטות ובחן, עם נציגות של אלילים הינדיים וזוגות מאוהבים, שחלקם בהריון. "אני לא מהאמניות המאורגנות, שעובדות עם מחברת סקיצות", היא מספרת. "הרעיונות (לבובות) צצים אצלי באופן ספונטני ואני לא יכולה לנוח או לישון עד שאני מצליחה להביא אותם לחיים. התהליך אורך דקות והתוצאה היא לרוב זבל, אבל אני ממשיכה לעבוד עד שהיא משתפרת. אני אף פעם לא בטוחה, שהדגמים שאני מוכרת מושלמים ואולי הבובות שלי הן עוד צעד קטן בדרך למשהו אחר. החיים שלי הם תהליך יצירתי אינסופי". 




 



 
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה