יום שבת, 15 באוקטובר 2016

אמנית אורחת: קייט ג'נקינס.


חמושה בחוטי קרושה וחרוזי נצנצים, קייט ג'נקינס סורגת לדעת את תעשיית המזון המהיר. היא מעדיפה סרדינים משומרים ודגי בורי אבל גם כריכים, ממתקים, ארוחות טלוויזיה וקופסאות חמוצים באים בחשבון. ולמרות שיצירותיה המצחיקות הוצגו בתערוכות והקימו לה אוגדת מעריצים, האשה הבריטית העגלגלה עדיין מתגוררת עם כלבתה בבית צנוע בחוף ברייטון וצועדת ברגל לסטודיו שלה, באורווה ישנה שעברה הסבה יעודית.

"אני עובדת כאמנית ומעצבת סריגים כבר יותר מעשרים שנה", היא מדווחת. "מאז שהייתי קטנה, היתה לי תשוקה ליצור דברים. סבתי ואמי לימדו אותי לסרוג סריגת קרושה וכשהתבגרתי, למדתי עיצוב טקסטיל באוניברסיטת ברייטון. עבדתי עם חברות אופנה רבות ואני עדיין שם לצד עבודתי האמנותית. כשאנשים שואלים אותי מה אני עושה, אני עונה, שאני יוצרת דברים עם צמר, ממזריות ונצנצים. אני מושפעת מהחיים ומהפיכת הרגיל לבלתי רגיל. אמי ואחותי הן מקור השראה עצום בשבילי. יש לנו אותו חוש הומור ולעיתים קרובות, השיחות שלנו מסתיימות ברעיון ליצירה חדשה ומשעשעת, שזה העיקר בעיניי. אני עובדת עם מחשב, אבל כלי העבודה החשוב ביותר הן הידיים שלי. אני אומרת את זה, מכיוון ששברתי את ידי השמאלית לפני שנתיים והייתי מושבתת במשך חודשיים. זה היה סיוט. והשנה, האגודל הימני שלי נתפס בדלת של מונית ושוב לא יכולתי לעבוד במשך זמן מה. אז שתי התאונות האלו גרמו לי להעריך את החשיבות של הידיים שלי ועד כמה אני צריכה לשמור עליהן". 

הצילומים נלקחו מהאתר של קייט ג'נקינס. 

















































אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה